DOLU DOLU BOŞ YAŞAMAK

Dedemden kalma duvarda asılı duran sazı çalarak müziğe başladım.O zamanlar beni birkaç müzik öğretmenine götürüp göstermişler . nasıl bu çocukta gelecek varmı diye....biri var demiş diğeri yok .Yıllarla birlikte yetenekli olduğumu söyleyen öğretmenimin haklı olduğunu anladım..
Yetenekliydim;ama bu yeteneğimi değerlendiremedim .Enstruman seçmek için bir karar almam gerekiyordu.Ya keman çalacaktım ya piyano ,ya flüt çalacaktım ya da akordeon .....
Olmadı ,hepsini istedim ,hiç birinden vazgeçemedim .Yıllar geçtikten sonra her enstrumanı iyi çalabiliyorum ama hiç birinde virtiöz değilim.Bir enstrumanla isim yapamadım.Ne kemanla tanınan bir eserim var ,ne de piyanoyla ...Bütün enstrumanları iyi çalıyorum ama kimse tanımıyor beni .



Başarılı olmak için her şey değil,bir şey lazımmış.Başarı bir alışverişmiş ,bir şeyi alabilmek için bir şeyi vermek,diğerlerinden vazgeçmek gerekiyormuş.Keşke kemanı seçseydim ve diğerlerinden vazgeçseydim.


Karıma da hayatı zindan ettim, sevgililerime de... Hiç birinden vazgeçemedim.Karım dünyanın en iyi en güzel kadınıydı. Evlenirken ne olduğunu anlayamadım evlenmişim.Yani....evlilik sadece birisi için karar almak ya ,diğerlerinden vazgeçmek.....



işte evlenirken ben bunu anlamadan evlenmişim.Evlendikten sonra başka kadınlarda olduğu bir hayatı yaşamaya devam ettim .İçlerinden bazılarını daha çok sevdim ,ama ne onlardan birinde,ne de karımda karar kılabildim.Yıllar sonra şimdi yapayalnızım ..... Ne karım kaldı, ne de diğerleri......
Keşke birini gerçekten seçebilseymişim,ama,yapamadım. Tıpkı enstruman seçimi gibi hepsini istedim ve sonuçta elim boş kaldı. Almak için bırakmak gerekiyormuş. Keşke karımı alsaymışım.....dolu dolu boş yaşamak .... Hayatım boyunca yapacak çok işim oldu ;hepsini yapmayı istedim.Hangisinde en iyiyim ? Şimdi bakıyorum kazananlar başarılı olanlar hep bir tek şey yapmışlar.En iyi olmak için önce seçmek ve diğerlerini bırakmak gerekiyor .İşte böyle özel yaşamda da...... Bu seçimi yapmamız gerekiyor , çünkü mutlaka bazıları daha uygun ....

Bir ara ekonomik sıkıntıya düştüm. Tasarruf gerek. Başladım her şeyden %10 kesmeye ne anlamsız bir uğraşmış bu. %10 daha az peynir yemek ,çay içmek. Bu tasarruf çok acı verdi bana her an hissettim .Her şeyden %10 kesmek..
Çok sonradan anladım sadece taksiyle dolaşmayı bıraksam yetermiş! Her kalemden %10 değil etkili kalemi bulmak gerekiyormuş. Yani orada da seçim yapmak gerekiyormuş.????


(ALINTIDIR)




3 yorum:

SERRA dedi ki...

ne güzel de anlatılmış, tek kelimeyle süper.. sevgiler

havvanur dedi ki...

ay okuya kadar sensin sandım ama duvarda sazı yoktu diom ama güzeldi bacımmm yüregine saglık

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

SA.Canım,insan ne istediğini bilecek ona göre kendini yetiştirecek başı boş yaşamak insanı perişan eder..ALLAH(cc)iste kulum vereyim diyor..paylaşımın için sağol..A.E.O