KOLA İÇERKEN BİR DAHA DÜŞÜNÜN???

daha önce cochineal diye bir böcek duydunuzmu bilmiyorum ben duymamıştım ama öğrendimki bu böcek evlerimizdeymiş meğer
şimdi bi düşünün ailenizle dışarda yemek yiyorsunuz bardağınızdaki kolanın içinde bu böceği gördünüz ne yaparsınız?
A--içmeye devam ederim
B--alır çöpe dökerim
C--aynı bardağa tekrar kola doldurttururum
D--tiksinir yemek bile yiyemem ne kola içmekten söz ediyorsunuz
ben herkesin D değinine eminim hadi %90 Ddesin şimdi size bir süprizim var zaten içtiğiniz her yudum kolada o böcek var COCHİNEAL BÖCEĞİ KOLANIN HAM MADDESİDİR içtiiniz kolanın ne markası nede adı hiç önemli değil hepsinde bu böcekçik bulunur








Cochineal; Kanarya Adaları'nda ve Meksika'da yaşayan bir böcektir. Doğal ortamında çoğaldığı gibi kültürel olarak da yetiştirilmektedir.. Kaktüs bitkisine kene gibi yapışarak hayatını sürdürür.. Bir Cochineal böceği tarlası...Bu böcekler ve larvaları Meksikalı köylüler tarafından toplanır... Pazarlama aşamasındaki cochineal.. Cochineal kurutulmuş hali.. Köylüler kendi ihtiyaçları için Azteklerden kalma klasik yöntemlerle böceğin özütünden dünyanın en güzel renklerinden biri olan “carmine”i üretirler..Aztekler ve Latinler böcekten elde edilen bu boyayı ip boyamada kullanırlar.. Carmine pigmenti..bu böcekten elde edilmiş sıvı size hiçte yabancı değil severek içtiğimiz her kolanın içinde mevcut şimdi bir daha düşünün !!!!!!!
aaa bıcağın diğer yüzünüde düşünmek lazım bu böceği toplayan meksikalılar bu kola fabrikasında çalışanlar ne olacak deyip fedakarlık yapıp ben içerim yazık onlarada diye bilirsiniz böyle düşünenleri çok taktir ederim

5 yorum:

Unknown dedi ki...

kolanın faydalı olmadığı kesinlikle gerçek.ben genelde meyve sularını içerim.ama dışarda ikram edildiğinde ne çok özlediğimi düşünerek içiyorum.

kuzularım ve ben dedi ki...

ıyyy öğğğğ ben zaten sevmiyorum ama arasıra içiyorum töbe bita içmem

Adsız dedi ki...

ne evimize kola giriyor,ne de başka bir yerde içiyoruz,Rabbime şükürler olsun,
bu önemli bilgiyi paylaşmanız çok iyi olmuş,Rabbim razı olsun.

havvanur dedi ki...

bende pek almamya çalışıyorum her ne kadar satsakta hilal çok seviyorrr okutayım bu yazıyı bayy

Adsız dedi ki...

iğrenç bizim kuzen duynmasın çok böcek içmiş bu zamana kadar hemen söyle ayşe ye