8 HAFTA 8 KİTAP (CEM SULTAN )

geçen hafta serenad ı okudum ardından cem sultanı okumaya karar verdim oldum olası osmanlı devletiyle ilgili kitapları sevmişimdir .bunuda büyük bir istekle okumaya başladım ama malisef hayal kırıklığına uğradım  .yabancı bir yazarın gözünden zaten olsa olsa böyle anlatılır osmanlı adam övecek helal olsun bizim kileri hizaya soktu diyecek değil ya aslında iyikide okumuşum bu kitabı ne çocukca dır ki tüm dünyanın osmanlı devletinin başarısını taktir ettiğini düşünüyormuşum  bu yüzden hayal kırıklığına uğradım zaten .

  yazar sanki bi sabah çok erken kalkmış canı sıkılmış ''dur ben şu osmanlı prensi cem sultan ı hayatını yazayım neydi neydi aman neyse sallayım gitsin '' demiş bi çırpıda bu romanı yazı vermiş adamın kitabı potlarla dolu .nerden başlasam bilmiyorum .

    önce dikkatimi çeken bi ayrıntıdan başlayım ee cem sultan fatih in oğlu tabi yazar önce biraz fatih sultan mehmet ten bahsetmiş kitabın başında ama komşusunu kıskanan kıskanç bi kadın gibi girmiş lafa ''fatih boyu çok kısa bi adammış o kadar kısaymışki kişik sorunları varmış feth ettiği yerlere boyunu dert ettiği için gitmiyormuş ''  neyse başlıyor cem sultan dan bahsetmeye cem sultan ise akşama kadar av peşinde çoşan akşam arkadaşlarıyla alem yapan bi ayyaş kardeşi beyazıd ta onu aratmıyor onun içinde hacı hoca ayağına yatan bi afyoncu diyor onun içinde ecdadımıza yapılan hakaret bitmiyor kitabta adam o kadar cahilce yazmış ki cem sultan ın osmanlı topraklarına dönmesine CEM TÜRKİYE YE GERİ DÖNDÜ diye yazıyor pes vallahi .
  öğrenmek güzel  şey yanlışı ve doğruyu ikisini de bileceksin ki sınırların olsun bu kitabı okuduğum iyi oldu yani

Hiç yorum yok: